Flag

A Dr. Oetkerről

100 éve egy darabka otthon
Korának úttörője

A Dr. Oetker története 1891. január 1-én kezdődik. A cég alapítójának, Dr. August Oetkernek megvalósul élete álma, amikor egy kis gyógyszertárat nyit Észak-Németországban, Bielefeldben. Éjszakába nyúló, kitartó kutatómunkájának eredményeként kifejleszti a sütőport, amely forradalmasítja a házi sütést. Ezzel lényegesen megkönnyíti az édességek és sütemények otthoni elkészítését. Mára a kis patika egy, az egész világon működő családi vállalkozássá fejlődött. Magyarországon éppen 100 évvel ezelőtt vette kezdetét a vállalat fordulatokban gazdag története!

A kis patika megnyitja kapuit

1891. január 1.

Dr. August Oetker valóra váltja álmát, és átvesz egy gyógyszertárat az észak-németországi Bielefeldben.


A sütőporból slágertermék lesz

1893

A fiatal gyógyszerész éjszakába nyúló kísérleteket folytat különböző porokkal, gyógyszertári mérlegén és mozsaraiban. Kitartó kutatómunkájával forradalmasítja a sütést, megalkotja a sütőport. A kis tasak tartalmát fél kilogramm liszthez adva biztos sikert ígér.  

Az innovatív ötlet pillanatok alatt népszerűvé válik a háziasszonyok körében, akik szájról szájra adják tovább a termék jó hírét. A Dr. Oetker sütőpor azóta elmaradhatatlan kellék a konyhákból.

Megjelenik a Dr. Oetker Puding

1894

Krémesen, habosan, formába öntve vagy tálkában szervírozva - kevés olyan sokoldalú desszert létezik, mint a puding. 

A gyorsan fejlődő termékválaszték egyik ékköve lesz a Dr. Oetker Eredeti Puding, majd August Oetker piacra viszi a vanillin cukrot és a házi befőzést segítő portékákat is. 

A kis gyógyszertár komoly vállalkozássá nővi ki magát, és beindul a nagyüzemi termelés.

Egy márka születése

1899

Hivatalosan is bejegyzik a Dr. Oetker védjegyeként a világos női fej sziluettjét. A „világos fej" mind a mai napig emblematikus márkajele minden Dr. Oetker csomagolásnak, jelezve a fogyasztónak, hogy a legmagasabb minőségű terméket vásárolják. 

Illeszkedve a vizuális szimbólumhoz, a cég szlogenje sokáig így hangzott magyarul: Világos fej, biztos siker.

A Dr. Oetker az egyik első márkatermékké válik.

Megkezdődik a Dr. Oetker nemzetközi terjeszkedése

1908

A 20. század elején a Dr. Oetker termékek már Németországon kívülre, így az Osztrák-Magyar Monarchiába is eljutnak. Az első külföldi gyártóüzem 1908-ban kezdi meg működését, a Bécs melletti Baden-ben.

A céget a bielefeldi Dr. Oetker alkalmazottja, Gustav Hornberg vezeti. Az első világháború kezdete miatt azonban a külföldi terjeszkedést le kell állítani.

Megalakul a magyar leányvállalat

1924

Az első világháború után a cég újjászervezi üzleti tevékenységét. 1921-ben Danzigban, Lengyelországban új gyártóüzem létesül, amely mind a mai napig üzemel. 

A következő célállomás Budapest, Magyarország fővárosa. 1924-ben a VIII. kerületben, a Conti utcában indul el a termelés. Ezzel hivatalosan is megalakul a Dr. Oetker Magyarországon.

Az új gyárára büszke cég ízléses reklámkampányban ismerteti és mutatja be az épületet. Az 1920-as és 1930-as években megjelenő receptes füzetek belső oldalán rendszerint képes összeállítást láthatunk a Dr. Oetker gyár Conti utcai épületéről, munkaterületeiről.

A modern gyáregység növekvő kapacitása mellett az aktuális kampányokat előkészítő reklámosztálynak is egyre fontosabb szerep jut.

A Dr. Oetker receptekkel gyerekjáték a sütés

1925

A Dr. Oetker új utakat teremt a reklám területén is azzal, hogy a sütőporos tasakok hátoldalán és az újságokban recepteket jelentet meg. Később külön receptesfüzetekben találhattak rá a közkedvelt édességek leírására a háziasszonyok, amelyeket ingyenesen házhoz küldött a cég.

A Dr. Oetker receptek sikeres szakácskönyv sorozattá fejlődnek a századvégre. Napjainkban a sütnijó! internetes oldalán böngészhetünk több ezer ínycsiklandó, biztos sikert ígérő recept között.

Világos fej, biztos siker – a Dr. Ötkerrel

1930

A két világháború között jellegzetesen kiejtés szerint, fonetikusan jelenik meg a márkanév a hirdetéseken. A korabeli szlogen azonban nem változik: Világos fej, biztos siker.

Picture -

A változatos termékkínálat megismertetését látványos sütési bemutatók segítik. Képeink az 1930-as években készültek.

Megszokott minőség – új megjelenés

1933

A Dr. Oetker nagy klasszikusa, a Sütőpor új grafikai megjelenést kap. A jellegzetes világos fej egy piros cukrászalátétbe kerül, és megjelennek a mai napig használt piros és kék színek a csomagoláson. 

Később valamennyi Dr. Oetker termék ebben a köntösben kerül a polcokra, egészen 1950-ig.

Picture -

Dr. Oetker plakáthirdetések az 1930-as években.

Ismét békebeli minőség

1946

A második világháború borzalmait követően a Dr. Oetker termékei újra biztonságot és meleg családi értékeket ígérnek.

Néhány évvel később azonban a vállalatot államosítják, és a Dr. Oetker márkanév több mint két évtizedre eltűnik a magyar háztartások polcairól. A vállalat történetének első fejezete véget ér.


Újra Dr. Oetker Puding

1976

Alig két évtizeddel azután, hogy a Dr. Oetker termékekről le kellett mondaniuk a magyar háziasszonyoknak, 1976-ban ismét megjelennek a cég márkás árucikkei az üzletekben. 

A századelőn nagy megbecsültségre szert tett márkát a Győri Keksz- és Ostyagyár licenszszerződés keretében kezdi el újra gyártani jánossomorjai üzemében. 

A kínálatban szerepelnek a minőségi Dr. Oetker pudingporok, valamint ezekben az években színesíti a termékskálát az első főzés nélkül készíthető pudingpor, a Gála, majd nem sokkal később az Aranka Krém is.

A második Dr. Oetker Magyarország Kft.

1992

A vasfüggöny lehullása után a Dr. Oetker újra fantáziát lát a kelet európai, és ezen belül a magyar piacban.

1992-ben így, immár másodszor a történelem során, megszületik a Dr. Oetker magyarországi leányvállalata. Alig három évvel később adják át az új gyártóüzemet, amely az osztrák határ mellett, Jánossomorján épül fel.

Picture -

Dr. Oetker újsághirdetések az 1990-es években.

Kerekítsünk egy vacsorát!

1996

A hagyományos, házi sütést segítő termékválaszték forradalmian új termékekkel, a mélyhűtött pizzákkal bővül.

A Dr. Oetker nagy nemzetközi márkájának, a Ristorante pizzáknak a bevezetése komoly mérföldkő a Dr. Oetker történetében, és új perspektívákat nyit a vállalat fejlődése számára.

Támogatjuk a családot

2009

Dr. Oetker mindig is elkötelezett volt a társadalmi problémák iránt, és tudatában volt a társadalom iránti felelősségének.

Ennek szemléletes példája az SOS Gyermekfalvak alapítványához fűződő sokéves kapcsolat. A pénz- és termékadományok az itt élő gyermekek számára otthonos, családias körülmények megteremtésének szándékát tükrözik.

Receptek, receptek, receptek

2012

A digitális kor elvárásainak megfelelően a Dr. Oetker receptek már az interneten is elérhetőek.

Elindul a sütnijó! oldala, ahol az édességek iránt rajongók egyre növekvő számban kereshetnek rá kedvenc receptjeikre, a házi sütéssel kapcsolatos praktikák után kutathanak, vagy egyszerűen csak szórakoztató magazintartalmakat olvashatnak.


Receptek minden alkalomra!

Nem számít, hogy újoncként vagy tapasztalt fakanál virtuózként csatlakozol hozzánk, kipróbált receptjeinkkel mindig garantált lesz a siker!

Tovább a sütnijó!-ra
Tovább a sütnijó!-ra
Tovább a sütnijó!-ra

A Paula egy boci, amit tud, az tutti

2012

A Dr. Oetker sikeresen veti meg a lábát a hűtött készpuding között is.

A Paula pudingok jellegzetes pudingfoltjaikkal és figyelemfelkeltő reklámjaival hamar kicsik és nagyok kedvencévé válnak.

Elkötelezett a környezetvédelem iránt

2015

Dr. Oetker beüzemeli első napelemparkját, amelyet aztán számos további követ.

Jelenleg a gyáregyság energiaellátásnak 15%-át megújuló erőforrások fedezik.

A tudatos táplálkozás jegyében

2018

A Dr. Oetker Creme VEGA, a tejföl vegán alternatívája, igazi sikertörténet. És egy új szemléletmód kezdete, melynek jegyében a választékot a tudatosan táplálkozók igényei szerint alakítja a vállalat.

Ennek jegyében kerülnek bevezetésre a magas proteintartalmú pudingok, a Vitalis Zabkásák és a Ristorante vegán pizza. A hagyományos termékkínálat jelentős cukor- és sócsökkentésen esik át.

A fenntartható jövőért

2021

A Dr. Oetker elkészíti a Fenntarthatósági Alapokmányát, amelyben konkrét célokat és lépéseket fogalmaz meg a fogyasztók, a munkavállalók és a természeti környezet irányában.

Mindez a vállalat hosszú távú küldetésének jegyében, amelynek kimondott célja egy olyan világ megteremtése, amelyben valamennyien otthon érezzük magunkat.

Dr. Oetker: száz éve egy darabka otthon

2024

A Dr. Oetker magyarországi megalapításának századik évfordulóját ünnepeljük.

A különleges jubileum apropóján születésnapi torta, ünnepi puding kerül a választékba. Ezen túl vonzó nyereményjátékokkal, száz év válogatott receptjeivel tesszük emlékezetessé a kerek évfordulót.